Samarbejde med Bremdal Skole

Samarbejdsaftale mellem Bremdal Dagtilbud og Bremdal Skole

• Vores fælles værdier som afsæt for samarbejde:
  • Børns deltagelse og læring i det sociale fællesskab skal være i fokus
  • Børn skal støttes i at kunne samarbejde og løse konflikter
  • Børn skal støttes i at kunne modtage en kollektiv besked og være selvhjulpne

Børnehave og skole lægger vægt på at kende til hinandens metoder og arbejdsgange, samt at førskolen har kendskab til gruppens ressourcer, udfordringer, relationer og deltagelsesmuligheder. Dette gøres gennem møder, gensidige besøg samt ved, at pædagogen fra børnehaven følger med op i førskolen frem til sommerferien.

Derudover deltager pædagogen fra børnehaven en dag i 0. klasse og pædagogen fra 0. klasse deltager en dag i storbørnsgruppen i børnehaven.

For at give mere tryghed i overgangen, har storbørnsgruppen en venskabsklasse på skolen. Venskabsklassen kommer på besøg i børnehaven, og børnehaven besøger klassen. På den måde har hvert børnehavebarn en stor ven, og sammen med vennen fås det første kendskab til skolen.

Der holdes forældremøde i børnehaven, hvor der fortælles om arbejdet i storbørnsgruppen frem til førskolestart. Inden starten i førskolen holdes et fyraftensmøde på skolen, hvor dagligdagen i førskole og SFO gennemgås. På begge møder vil der være repræsentanter fra både dagtilbud og skole.