Dagplejen

Dagplejen er et dagtilbud henvendt til de forældre, som ønsker et mere hjemligt miljø for deres barn. Dagplejeren åbner sin dør til sit eget hjem, hvor de passer 4 børn, hvilket giver tryghed og nærvær. Inden opstart i dagplejen, inviteres barnet og forældrene til et kontaktbesøg. Her møder I dagplejeren og ser omgivelserne, samt får en generel information omkring det, at gå i dagpleje.

Fællesskab

Dagplejerne mødes i lidt større grupper, hvor børnene udvider deres kendskab til flere voksne og børn.
De mødes i legestuen, hallen, heldagslegestue, legepladser rundt om i byen, anlægget eller på skift i dagplejernes haver. Der bliver hygget med sang, sanglege og samvær.

Gæstepleje

Ved dagplejerens fravær tilbydes barnet en gæsteplads hos en anden dagplejere eller i en af byens vuggestuer. Der er fokus på, at barnet så vidt muligt bliver tilbudt en plads hos en dagplejer de har kendskab til.

Åbningstider

Dagplejerens ugentlige åbningstid er 48 timer per uge med maksimalt 11 timer per dag inden for følgende tidsrum:

• Mandag til torsdag kl. 6.00-17.00
  • Fredag kl. 6.00-16.00

Åbningstiden kan tilrettelægges ud fra forældrenes pasningsbehov.
Den pædagogiske leder for dagplejen i Struer har kontor i Vestbyens Dagtilbud.